اومیت وورال ، رئیس جامعه اعتقادت اسلامی در یک بیانیه رسانه ای روز چهارشنبه گفت: اظهارات رهبران دولت با توجه به تصاویر و گزارشات غم انگیزی که از افغانستان دریافت می کنیم بسیار نامناسب ، بی جا و تاسف بار است.

اتریش از نظر قانونی موظف به رعایت کنوانسیون حقوق بشر اروپا و کنوانسیون پناهندگان ژنو است. جامعه اعتقادات اسلامی از نحوه برخورد رسمی اتریش با پناهندگان از افغانستان انتقاد می کند. اومیت وورال ، رئیس جامعه اعتقادت اسلامی در یک بیانیه رسانه ای روز چهارشنبه گفت: اظهارات رهبران دولت با توجه به تصاویر و گزارشات غم انگیزی که از افغانستان دریافت می کنیم بسیار نامناسب ، بی جا و تاسف بار است.

اتریش از نظر قانونی موظف به رعایت هر دو کنوانسیون حقوق بشر اروپا و کنوانسیون پناهندگان ژنو است.

وورال گفت ، برای مردم افغانستان ، به دست گرفتن قدرت توسط طالبان به معنای "بازگشت به استبداد است که با درک منحرف از اسلام مشخص شده است".

محدودیت های گسترده ای برای تعیین سرنوشت دختران و زنان افغان ، تبعیض و آزار اقلیت های مذهبی و قومی و مجازات های بدنی وحشیانه و اعدام ها قابل پیش بینی است. در حالی که جامعه بین المللی از دولتها خواستار پذیرش پناهندگانی هستند که به ویژه نیاز به حمایت دارند، دولت فدرال اتریش به دلایل سیاست داخلی این امر را اکیدا رد می کند.

با توجه به وضعیت وحشتناک در افغانستان ، وورال از تصمیم گیرندگان در دولت  اتریش درخواست می کند که دولت فدرال باید با همبستگی همگامبا  پذیرش بشردوستانه مردم اروپا در سراسر اروپا مشارکت داشته باشد و در نتیجه نشانه ای از انسانیت و شفقت را نشان دهد.

علاوه بر این، باید از حقوق افغانانی که قبلاً در اتریش زندگی می کردند محافظت شود، وتصمیمات در مورد پناهندگی آنها باید تسریع شود و همچنین به  اعضای خانواده آنها که اکنون در معرض خطر هستند امکان داده شود که به اتریش بیایند..

https://www.oe۲۴.at/oesterreich/chronik/afghanistan-regierungsaussagen-fuer-iggoe-unangebracht/۴۸۹۳۴۸۴۲۵

کد خبر 8072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =